«Учителю! В діянні хай твоїм
Царить наука з досвідом
життя,
Щоб світлим розумом і
щирим серцем
Дитя пізнало світ
і суть буття.»
Свою педагогічну діяльність я, Ігнатцова Ніна
Володимирівна, розпочала із вступу у
1998 році до Ніжинського Державного
педагогічного університету на факультет іноземних мов. В тому ж
році я прийшла на роботу у Корюківську середню школу №3, учителем
англійської мови. У 2003 році закінчила Ніжинський педагогічний університет за
спеціальністю «Англійська мова та зарубіжна література» З 1998 року і до
теперішнього часу працюю вчителем англійської мови.
Ні для кого не секрет, що сучасне життя вимагає знань іноземної мови. І в
початкових класах майже всі учні бажають оволодіти англійською мовою, але,
зіткнувшись з різноманітними труднощами їх мотивація може знижуватись,
знижується активність, погіршується пам'ять.
Останнім часом працюю над проблемою «Використання
комунікативно-рольових ситуацій на уроках англійської мови з метою покращення
мовленнєвої компетенції учнів». Чому я вибрала саме цю проблему?
Кожен вчитель мріє про те, щоб навчання на уроках було цікаве для учнів. Як
же зробити урок цікавим? Чи всі уроки можуть бути цікавими? Як часто ми
зустрічаємо в методичній літературі слово, яке є ключовим у процесі
реформування методики викладання іноземних мов. Це слово – «комунікативний».
Так, воно є вирішальним, бо сучасні погляди на викладання мови вимагають
перетворити процес навчання на процес спілкування засобами комунікативного
підходу. Тільки в цьому випадку учень може застосувати знання в реальній
ситуації. Поза всяким
сумнівом, кожен учитель орієнтується в безмежжі прийомів та вправ, які
відповідають критеріям комунікативного підходу. Таз досвіду знаю, що інколи
фантазія вичерпується і стає вельми як необхідно запозичити навички колег.
Не залишаю осторонь інтерактивні
методи навчання («Мікрофон», «Мозковий штурм», роботу в малих групах,
ротаційні трійки», «Навчаючи — вчуся»,вправи «Інтерв’ю», «Авторське крісло» та ін.) «Інтерактив» - від англ. Inter - «взаємний» та act –
«діяти». Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації діяльності, що
має за мету створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває
свою успішність та інтелектуальну спроможність.
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес
відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів; учитель і учень
є рівноправними суб’єктами навчання. Інтерактивне навчання сприяє формуванню
навичок та вмінь як предметних, так і загальнонавчальних; вироблених життєвих
цінностей; створенню атмосфери співробітництва, взаємодії; розвитку
комунікативних навичок. Технологія передбачає моделювання життєвих ситуацій,
використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем.
Інтерактивні технології відіграють важливу роль у
сучасній освіті. Їх перевага в тому, що учні засвоюють всі рівні пізнання
(знання, розуміння, застосування, оцінка), в класах збільшується кількість учнів,
які свідомо засвоюють навчальний матеріал. Учні займають активну позицію в
засвоєнні знань.
На
даний час у навчально-виховний процес школи поступово, але впевнено вплітаються
новітні інформаційні технології. На зміну старим методикам приходять сучасні,
розвивальні, що планують окрім звичайного навчання всебічний розвиток
особистості. Це захопило мене. Адже я постійно користуюся мережею «Інтернет». Є
користувачем багатьох вчительських сайтів. Постійно знаходжу щось нове і завжди
хочеться його використати в своїй роботі.
На тлі цих процесів переді мною постало актуальним використання
комп’ютера як засобу навчання, а не лише як предмету вивчення в школі.
Отже,
комп’ютер у школі покликаний виконати наступні основні задачі:
· забезпечення індивідуалізації навчального процесу;
· підвищення наочності навчального процесу;
· покращення моделювання досліджуваних процесів або явищ;
· забезпечення різнобічного контролю навчальних досягнень.
Робота
на уроках з наочними посібниками, виконаними на комп'ютері, викликає значне
зацікавлення в учнів під час відтворення знань, активізує пізнавальну
діяльність, сприяє повноцінному формуванню передбачених програмою умінь.
Реалізуючи навчальний процес в різноманітних формах й різноманітними засобами,
намагаюсь підтримувати інтерес до навчання протягом усього уроку, запобігаю
перевтомі дітей і водночас розвиваю такі важливі якості, як швидка реакція,
кмітливість, увага; розробила конспекти уроків, які демонструють практику
впровадження створених комп’ютерних дидактичних засобів.
Тому я працюю за проблемою : Використання комунікативно-рольових ситуацій з
метою покращення мовленнєвої компетенції учнів. Оскільки мрія кожного вчителя,
а особливо вчителя англійської мови коли на уроці 90% - це мовлення учня, а 10%
- це мовлення вчителя.
В наших умовах, коли немає можливості спілкуватися з носієм мови – завдання
вчителя – зробити урок цікавим, доступним, різноманітним. Для цього я
використовую діалоги, аудіо записи, урізноманітнюю форми і методи подачі
матеріалу: проводжу інтерактивні уроки; уроки-диспути.
Основними засобами навчання іноземних мов у школі є комунікативна
спрямованість, наступність на особиста творча активність учня під час
навчального процесу.
Запорукою успіху в досягненні емоційно-розаиваючої цілі навчання є
формування у школярів позитивного ставлення до оволодіння мовою і культурою
країн, мова яких вивчається.
Розвиток мотиваційної сфери забезпечується підбором навчального
матеріалу завдань, що відповідають
віковим та індивідуальним особливостям
учнів і розвивають їх пізнавальну активність.
Для забезпечення органічної єдності навчальної та виховної роботи з
іноземної мови необхідно врахувати рівень мовної підготовки учнів, їх життєвий
досвід, вікові особливості, пізнавальні інтереси.
Дуже велике значення приділяю позакласній роботі,адже загальновизнано, що
позакласна робота з англійської мови є невід’ємною складовою всього процесу
навчання іноземних мов. Правильно організована позакласна робота сприяє
значному розширенню потенційного словника учнів, охоплює широке коло питань,
дозволяє залучити учнів до неформального вивчення іноземної мови, стимулює їх
до вивчення іноземної мови, Учні мають можливість розкрити свої приховані
здібності під час позакласної роботи, тому що створюється атмосфера довіри,
співробітництва, інтересу. В
умовах обмеженої кількості уроків англійської мови й у зв’язку із зростаючими
вимогами до організації та проведення виховної роботи в школі особливо
підсилюється роль позакласної роботи. Для забезпечення органічної єдності
навчальної та виховної роботи з іноземної мови необхідно врахувати рівень
мовної підготовки учнів, їх життєвий досвід, вікові особливості, пізнавальні
інтереси.
Вистава – це колективна робота, спільна творчість. Спільна цікава справа
об’єднує дітей та постійно здійснює виховний вплив на них: діти стають добріші,
чуйніші, в них з’являється почуття взаємної відповідальності. Підвищується
інтерес до іноземної мови: учні багато читають, добре розуміють мову вчителя на
слух легко вступають у спілкування.
Програма гуртка англійської мови має
за мету підвищити інтерес учнів середніх класів через вивчення пісенного,
поетичного, драматичного матеріалу, виконання різноманітних творчих завдань.
Комментариев нет:
Отправить комментарий